idag gick jag och Elin Finjasjöleden. det tog längre tid än vi beräknade så vi var ute i nästan 5 timmar! det kommer nog kännas i kroppen imorgon.... hehe. Vi tog bara en snabb paus för att dricka lite kaffe och äta clementin annars gick vi i rask takt hela vägen. duktigt! 

hundarna blev inte speciellt trötta eftersom dom fick vara kopplade den mesta av tiden. dock gick det över all förväntan med Evald vid möten av andra hundar och när vi tvingades gå nära stora (väldigt trafikerade) vägen i ca 1.5 km, det blev en del stress och dragande i kopplet, men inga utfall eller "skrik", så det var skönt :) tror att det gick så bra för att jag lät honom avreagera och gå i hela kopplets längd... vi var på ett så säkert avstånd från vägen att han inte ens var i närheten av bilarna om han skulle få för sig att göra utfall (fast nu gjorde han ju inte det... hihi). tycker faktiskt att han blev mindre stressad av det och kunde hålla fokus på mig istället för bilarna än när jag försöker hålla honom nära för att inte riskera att han blir påkörd. 

med andra ord en väldigt bra dag :)

imorgon ska vi kolla på valltävlingar och VP (får) i Haväng. det ska bli kul!! jag hade tänkt ta Evald med mig... får se hur det går. nu ska jag fortsätta kolla på film, vi har huset för oss själva ikväll jag och mina systrar :)



Leave a Reply.