En riktig tråkdag har det varit idag. jag sov alldeles för länge och sedan har jag varit ute och gått i skogen med Evald i regnet.... det mesta kunde varit bättre faktiskt. måste börja ta tag i körkortet och våga betala in kursavgiften för att få börja på hundsjukvårdsutbildningen. 

har lite beslutsångest om jag ska anmäla mig till en lydnadstävling på "hemmaklubben" om 2 veckor. Evald och jag har ju kört igenom lydnadsettan många gånger och han känns ganska säker på momenten.... men allt beror ju på dagsformen och om han pallar trycket på tävlingsplatsen, han har ju inga bra minnen från den klubben heller direkt....  hmmmmmmmmmmmm, svårt detdär... jag hade ju iofs behövt stryka en punkt på mina mål för 2011.... och på den punkten står det att jag ska sluta fega när det gäller tävling :P så vi får väl se... 

sitter också och funderar över om jag ska fortsätta träna både tävlingslydnad och rallylydnad, eller om det blir för "rörigt" att hålla isär olika moment som ändå är snarlika. jag tycker ju att det är så himla roligt med tävlingslydnad, men rallylydnaden passar Evald mycket bättre. jag kommer fortfarande att träna in vissa moment från de högre klasserna i lydnaden, men tror ändå att jag ska satsa fullt ut på rallylydnaden faktiskt eftersom Evald känns mest harmonisk där (och dessutom slipper jag ha så skyhöga krav på mig själv..) Det blir liksom lite mer på lek med rallyn. äh, nu ska jag sluta babbla. 

hoppas att ni mår finfint:) Här kommer två dåliga mobil-bilder från promenaden idag! 
10/26/2011 02:18:18 am

Tack så mycket :) Din hund är också fin. Jättefin täckning, så fina färger.
Jag ska också köpa ett nytt regntäcke från hurrta, köpte deras fleeceoverall till Sky så han kommer vara varm i vinter :)

Reply
10/26/2011 02:16:29 pm

Självklart får du länka, är de ok om vi länkar till dig och tar en bild till det? :)

Reply
10/27/2011 03:42:53 am

Vad fint täcke Evald har på sig!

Reply
10/27/2011 03:57:02 am

Jag tränar både tävlingslydnad och rallylydnad (och freestyle och agility och...). Har än så länge inte märkt av några tendenser till att hon blandar ihop något :) Jag var SJUKT nervös på min lydnadsdebut, men vettu vad. Jag överlevde. Jag ylade visserligen efteråt till domaren "Jag är så nervös!" när han påpekade att hon verkade lite frånvarande, men sånt skrattar man bara åt när man kommer hem ;)

Reply



Leave a Reply.