Hejsan!
jag var ute och spårade med Luna och Evald idag. Luna fick ett viltspår som hon tog 100% klockrent (!!!!) nosen i marken hela tiden och vinklarna satt perfa. jag är helt överlycklig. en så glad hund som hon var när hon fick bära hem klöven har jag inte sett på läääänge vill jag lova :D det är verkligen hennes grej med viltspår (sen är hon ju en golden retreiver också....) vanliga godis/människospår är inte ens hälften så roligt även om hon älskar att spåra ALLT. nej, det var verkligen kul att se :) 

Evalds spår behöver vi inte prata så mycket om.... det var inte många rätt idag faktiskt ;) men vad gör det... han tycker inte att det är speciellt kul att spåra, så jag ska försöka satsa på spår med Luna istället, kanske till och med ut och tävla...(?) känns som att jag har gett upp lite med Evald i både tävlingslydnad och spår... tråkigt, men jag tänker försöka satsa allt på rallylydnaden nu som faktiskt är den enda grenen där jag kan se glädjen hos honom. att leta upp mig när jag har gömt mig i skogen tycker han också är jättekul :) inte direkt avancerat, men jag måste verkligen försöka få upp hans självförtroende. får hoppas att agilitykursen till våren också ger resultat på självförtoende-biten och inte leder till ännu mer stress.  

innan idag cyklade jag en liten runda med Evald.. han var "nere" kändes det som, inte lika pigg som han brukar.. jag får hålla lite extra koll på honom de kommande dagarna. han visade inga synliga tecken på ont iaf. han hade kanske bara en dålig dag. 

jag var i stan och promenerade/strosade runt med honom i ca 1 ½ timme igår... så länge bilarna var på lagom avstånd (typ osynliga) så gick det jättebra, han var väldigt cool och inte ett dugg stressad. värre är det att närma sig trafiken, tyvärr :/ tränade lite lydnad i djupadalsparken, men det gick inte alls... väldigt stressigt och okoncentrerat, så jag gav upp nästan direkt. 

imorgon är jag hemma själv hela dagen ( =omöjligt att komma ifrån gården eftersom jag inte har körkort.. ) tänkte lägga spår till Luna igen och kanske cykla en längre runda med Evald om han känns okej. skulle vilja skriva ut rally-skyltarna och öva lite mer... vi tränar ju aldrig på att gå hela banor nu när kursen är slut. men om jag ska anmäla till tävlingen i januari så får vi nog börja träna nu ... hehe. 

nu ska jag sluta babbla. ha det bra!
puss och kram

11/10/2011 09:52:35 pm

Kul med spår :)

Sv: Okej, vad bra. Verkar lovande, då ska jag försöka ta mig tid att läsa boken någon dag :)

Reply



Leave a Reply.