Evald gick ett klockrent spår innan idag med ett högt tempo, jag kände t.o.m. att jag hade en hund och inte en hamster i linan framför mig :) vet inte riktigt vad som hände men han tog vinklarna bättre än spårgalna-golden-Luna. wow! hehe. det börjar nog hända saker i hans lilla hjärna. han hade dock svårare för att hitta korvbitarna som jag petat in ganska högt upp i barken på några träd på väg hem från det "riktiga" spåret i skogen...

utbildningen på djursjukhuset ikväll var intressant. en hel del av grejerna som togs upp är sådant jag redan kan och gör praktiskt här hemma på Evald, men alltid nyttigt att testa på andras hundar och få lite nya tips. jag hade nog kunnat ta med evald ikväll för han hade inte varit den enda hunden som hade haft svårt att slappna av i den nya lokalen. meeennnnnnnn som vanligt är det lätt att vara efterklok. måste nog börja våga lita mer på Evald och utsätta honom för svåra miljöer även om det inte känns helt 100. som ikväll t.ex.... det hade inte gjort något om han varit lite stimmig, visst hade allt blivit svårare eftersom det ändå krävs en avslappnad hund, men då hade vi väl fått sitta i ett hörn och bara titta istället... det är ju inte hela världen. jag måste få in det i huvudet också. 

imorgon planerar jag fysträning för Evald! tänkte testa att gå en nybörjarklass-bana i rallylydnad också för att se vilka moment det behövs slipas lite extra på inför (förhoppningsvis!) kommande tävlingsdebut i februari. 

nä, nu har klockan blivit alldeles för mycket..... ska ju upp tidigt imorgon för mitt SYO-möte,, då måste man vara skärpt. ska förresten inom körskolan och göra sista teori-pärmen också var det tänkt. godnatt :* 



Leave a Reply.